David Gole: 10 nasvetov za lažji začetek

0
550
40294745 - fitness accessories on the wooden background. sneakers bottle of water earphones towel and sport top.

Da boste lažje začeli s spremembo življenjskega sloga in ostali motivirani, sem tokrat za vas pripravil 10 nasvetov. Vem, da vse to že »vrabci čivkajo«, vendar se v praksi še vedno pogosto srečujem s posamezniki, ki potrebujejo ravno te nasvete. Ne bom rekel, da potem vsi napredujejo kot s čudežno tabletko, jim je pa definitivno lažje.

IZBERITE CILJ

Določite si dosegljiv cilj, pri tem naj vam svetuje oseba, ki ga je že dosegla oziroma oseba, ki vse ukvarja s svetovanjem o prehrani in vadbi. Približno določite datum, do katerega naj bi ga dosegli, priporočam pa tudi postavitev vmesnih kratkoročnih ciljev (vmesnih datumov). Vmesne cilje redno dosegamo in s tem lažje ohranjamo motivacijo.

IDOL

Marsikdo ima večjo motivacijo, če si izbere idola. Nekateri imajo za idole raje vrhunske športnike, drugi pa manj znane osebe (tudi prijatelje). Če so idolove sposobnosti take, da so vam lažje dosegljive/primerljive, je motivacija še toliko boljša in cilj realen.

ZAOBLJUBE

Zamislite si zaobljube, katerih se morate držati, da boste lažje dosegli cilje (tako dolgoročne kot tudi vmesne oz. kratkoročne). Takšne zaobljube so denimo: vadba vsaj 4-krat na teden, kvalitetna nepredelana hrana, spanje vsaj 6 ur na dan, prenehanje pitja alkohola in kajenja…

NAJDITE ČAS

Iz svojega dneva lahko marsikdo izloči nekatere aktivnosti, ki mu jemljejo čas po nepotrebnem ali pa so bolj kot ne nekoristne (TV, socialna omrežja, kavice, računalniške igre). Če boste le malo racionalizirali porabo časa s tega vidika, vam ga bo več ostalo za aktivnost.

MOTIVACIJA IN IZKUŠNJE DRUGIH

Na spletu je dostopnih mnogo intervjujev z osebami, ki so že korenito spremenile svoje telo. Mogoče je ravno to tisto, kar potrebujete. Rezultat drugih vam je lahko odlična motivacija za lastno spremembo.

SLIKAJTE NAPREDEK

Obvezno se slikajte na začetku preobrazbe in slikanje ponavljajte na določeno časovno obdobje. Tudi to je lahko odlična motivacija za naprej. Ko dosežete svoj cilj pa je primerjava prej/potem tudi odlično opozorilo, da ostanete v novi preobleki in se ne vrnete na stare tire.

NAJDITE PARTNERJA

Skupaj z dobrim prijateljem boste bolj motivirani, saj se bosta lahko spodbujala pri napredku. Skupaj bosta imela tudi več znanja, ki ga bosta uporabila pri vadbi in prehrani. S partnerjevo pomočjo bodo tudi treningi bolj kvalitetni tako zaradi pomoči pri izvedbi vaj, kot tudi zaradi motiviranja. Če ste nagnjeni k izpuščanju treningov, bo trening partner definitivno zmanjšal izostanek od le-teh. Najbolje je, da imata s prijateljem podobne cilje, saj bosta le tako lahko dlje časa ostali na isti poti. Najboljša kombinacija bosta takrat, ko bosta fizični in psihično približno na isti ravni. Tudi v svojo družbo vključite podobno misleče. Osebe s podobnimi cilji si lahko odlično pomagajo. Skupaj ste lahko močnejši, lahko izmenjate nasvete, izkušnje, opozorila in podobno.

NAJTEŽJI JE ZAČETEK

Ko začnete s spreminjanjem življenjskega sloga se srečate z mnogimi težavami. Te težave so psihične in fizične narave. Pomanjkanje motivacije, težava s primerno prehrano, bolečine v mišicah in podobno… Potrudite se, da vztrajate prvih nekaj mesecev. Če boste že na začetku programa izbrali pravo pot do rezultata, bo ta na začetku najbolj opazen. Hitrost sprememb se po navadi kasneje upočasni. Dober rezultat na začetku je odlična motivacija za naprej.

ČAS ČAS ČAS

Za spremembo je potreben čas. Ne pričakujte vrhunskih rezultatov v samo nekaj tednih. Za spremembo je potrebno vztrajati. Vendar to ne pomeni nujno 4 ure na dan. Telo potrebuje odmor, zato ni smiselno trenirati več kot je potrebno. Ne »rinite z glavo skozi zid«.

ORGANIZACIJA OBVEZNOSTI

Obveznosti s pripravo hrane, odhodom na trening, nakupom hrane si organizirajte tako, da porabijo čim manj časa. Če imate fitnes ne daleč pd službe, se vanj odpravi pred ali po službi. S tem si lahko privarčujete kar nekaj prostega časa. Na enkrat pripravite več obrokov in privarčujte čas za pripravo hrane.

Primer: že zvečer si lahko pripravite kosmiče, zjutraj pa samo prelijete z beljakovinskim napitkom. Ko greste nakupovati živila, jih lahko kupite za vsaj en teden, nekatere tudi za več.

Še enkrat poudarjam, da je sprememba življenjskega sloga dolgo potovanje in ne kratek izlet. Na to ne glejte z vidika kaj morate izgubiti, vendar kaj boste s tem pridobili!

Zahvala: Januarja sem se udeležil tečaja za “prvega posredovalca”, ki ga prostovoljno organizira del zdravniške ekipe ZD Kočevje. Ekipi bi se zahvalil, ker nam je dala tiste “kapljice” znanja, ki lahko enkrat nekomu pomenijo “morje”.

David Gole, dipl. kineziolog

Spremljajte me na FB strani: David Gole – Vadba in prehrana