“Grickanje” brez slabe vesti

0
430

Zajtrk, kosilo, večerja. Nekateri spustijo enega, drugi dva, nekateri vse tri. Potem pa pride večer, ko smo končali z vsemi obveznostmi dneva in ko je čas, da malo »umirimo žogo«. Takrat navadno hladilnik kar kliče po izropanju. Lačni kot volkovi se direktno spravimo v napad, ponavadi v minuti ali dveh pojemo ogromno neke hrane, ki jo pač imamo, vseeno ali je zdrava ali nezdrava, dobro ali slabo pripravljena, primerna ali neprimerna za zvečer… in to najverjetneje kar iz posode, pekača, pladnja ali embalaže, saj nimamo ne volje in ne energije, da bi si skuhali zdrav, dostojen obrok.

Vsi poznamo tisto pravilo »jej petkrat na dan po malo«. Ja, lažje je reči kot storiti. Pa vendar, moramo priznati, da le ni tako nemogoče. Z organizacijo in disciplino res ni težko petkrat (ali pa vsaj štirikrat, včasih trikrat) na dan najti nekaj minut zase in nekaj »pojesti kot človek in ne kot žival«.

Pa pustimo tri glavne obroke – zajtrk, kosilo, večerja. Realno, večina se nas poslužuje vsaj dveh, kar niti ni tako slabo, vsaj, če si vmes privoščimo še kakšen zdrav prigrizek, ki mu popularizirano oziroma amerikanizirano vedno bolj pogosto rečemo kar »snack« (snek). Zdrav! Čokoladica, sladoled, čips, mini sendvič z majonezo in Poli salamo definitivno to niso. Je pa res, da tipični nasveti – kos sadja, jogurt, oreščki in podobno dolgoročno postanejo nezanimivi, celo zamerijo se nam lahko.

Ker se bliža poletje, čas, ko se skoraj vsi malo bolj zamislimo nad svojim zdravjem in – priznajmo – videzom, si nemalokdo obljubi, da bo bolj pazil kaj, kolikokrat in kdaj si bo privoščil obrok.

Trud z zdravimi glavnimi obroki pa je lahko zaman, če se vmes prevečkrat »pregrešimo« z nezdravim prigrizkom. Da »grickanje« sadja in oreščkov med obroki ne bo tako monotono in dolgočasno, smo za vas izbrskali nekaj skoraj pregrešno slastnih a nizkokaloričnih prigrizkov, ki so primerni za vsak trenutek v dnevu, pripravite jih lahko vnaprej, pa tudi številka na tehtnici zaradi njih ne bo poskočila.

  • Jabolčno-arašidni sendvičJabolko večkrat prerežemo počez, da dobimo več rezin. Z arašidovim maslom namažemo prvo eno rezino in nanjo položimo drugo, da dobimo nekakšen sendvič. Ponavljamo, dokler ne porabimo vseh rezin enega jabolka. Vmes lahko položimo še kakšno sadje, denimo borovnice ali narezano banano. Če prigrizek pripravljamo vnaprej, jabolčne rezine poškropimo z limono, da se ne obarvajo.
  • Korenčkov »pomfri«
    Segrejte pečico na 225 °C. Korenje narežite na takšne kose, kot so značilni za krompirjev pomfri. V skledi jih premešajte z malo olivnega olja, soljo in poprom. Kose razporedite po papirju za peko in jih pecite 12 – 15 minut, oziroma dokler korenček rahlo porjavi. Potresite še z malo drobno naribanega parmezana.
  • ČokobananaBanano narežite na večje ali manjše kose (lahko jo tudi samo prepolovite). Stopite tablico temne čokolade in vanjo pomočite koščke banane. Mini čokoladne bananice lahko tudi za nekaj časa položite v zamrzovalnik in ledena poslastica bo pripravljena.
  • Zdrav sladoledKatero koli zmrznjeno sadje (najbolj se obnese banana) stresite v multipraktik. Dodajte malo (pbl. dve veliki žlici) grškega jogurta in zmeljite v gladko maso, da dobite »sladoled«. Za čokoladni okus priporočamo, da z jogurtom zmeljete banano in primešate žličko ali dve kakava.

    N.Š.