PMS: Ženske se res dobro počutijo samo 1 teden na mesec

0
484
50532385 - girl suffering menstrual pains lying on the bed at home

Raziskave kažejo, da kar 75 % žensk, ki že oziroma še imajo menstruacijo, trpi za tako imenovanim predmenstrualnim sindromom. In ne, ni izmišljen, kot nam pogosto očita nasprotni spol, in ne, ni le izgovor za našo razdraženost in slabo voljo. Dokazana je celo njegova hujša oblika – PMDD (predmenstrualna disforična motnja) s še bolj izrazitimi simptomi, katera naj bi prizadela od 5 do 10 % žensk. Dejstvo je torej, da se v tem obdobju (1 do 2 tedna pred ali celo med menstruacijo) telo odzove na spreminjajoče se ravni hormonov, se pa znanstveniki kljub že dolgoletnem ukvarjanju s tem glede točnega vzroka še niso zedinili. Ženske se navadno počutijo zares dobro samo en teden na mesec, in sicer med koncem menstrualnega ciklusa in začetkom ovulacije (med 7. in 14. dnevom 28-dnevnega ciklusa). Kaj točno pa sploh je PMS, koga najpogosteje doleti in kako ga lahko sami čim bolj omilimo?

Potrtost, razdražljivost, anksioznost, nervoza, napadi joka in jeze, hlepenje po določeni (največkrat sladki) hrani so le nekateri izmed psiholoških znakov PMS-ja, s katerimi se skoraj vsaka ženska spopada v tednu ali celo dveh pred menstruacijo. Spremlja jih še fizično nelagodje kot so krči, bolečine v mišicah, napihnjenost, nabreklost dojk, glavobol, akne… Vse to se spremeni v pravi psihološko-fiziološki poligon. PMS je povezan s hormoni, ki urejajo menstruacijski cikel, odvisen pa je tudi od življenjskega stila, izpostavljenosti stresu in nenazadnje od »družinske dediščine«. Dandanes so ženske veliko bolj obremenjene kot so bile včasih, in sicer v smislu, da niso več vezane zgolj na dom in družino, pač pa imajo svoje interese in kariero, ki jim vsak dan povzroča še dodaten stres in pritiske. Nič čudnega torej, da je v zadnjih nekaj letih poudarek in opominjanje na PMS vedno večje.

Da bi lahko čim bolj oblažili simptome PMS-ja pa je pomembno, da poznate svoje telo in znate prepoznati njegove potrebe. Res, da je že izrabljeno reči spremenite »divji« življenjski slog v bolj zdravega in sproščenega, a dejansko je tudi to eden izmed pravih nasvetov. Čim več gibanja na svežem zraku (dovolj je že en pol-urni sprehod), poskrbite za čim bolj kvaliteten in primerno dolg spanec, omejite pitje kave ali čaja s kofeinom in jejte čim bolj zdravo, naravno, z vlakninami bogato hrano.

N.Š.