8 zdravih, a pogosto spregledanih jedi

0

Zdrave jedi vsi poznamo. Lahko bi rekli, da smo ob nekaterih zrasli. Zelje zaradi antioksidantov preprečuje rakava obolenja. Blaži glavobole, razstruplja telo in ima očiščevalni učinek. Ureja prebavo. Še posebej priporočljivo je za ženske, saj zmanjšuje možnost raka na dojkah, preprečuje pa tudi pljučnega in črevesnega raka ter raka na jajčnikih. Vsebuje vrsto vitaminov in mineralov, največ vitamina K, vitamina C, magnezija in vitaminov skupine B. Jejte: svežega ali kislega kot solato in dodatek k sendvičem, kuhano kislo zelje pa kot prilogo k mesu, pijte zeljnico.Suhe slive vsebujejo antioksidante. Spadajo med živila, ki zavirajo delovanje prostih radikalov. So zelo bogate z vitaminom A, vlakninami in kalijem. Normalizirajo stopnjo sladkorja v krvi, znižujejo holesterol in preprečujejo diabetes. Pomagajo tudi pri hujšanju, saj dajejo občutek sitosti. Lajšajo težave s prebavo. Prav tako pomagajo pri vsrkavanju železa. Preprečujejo nastanek rakavih obolenj, posebej raka na dojkah v postmenstruacijski dobi. Jejte: vsako jutro kot dodatek k jutranjim kosmičem, same, kot prigrizek s kozjim sirom in pršutom …Ajda, proteini v ajdi znižujejo holesterol, uravnavajo krvni sladkor in znižujejo krvni tlak. Je zelo dobro živilo, če ste alergični na gluten ali imate celiakijo. Vsebuje veliko vlaknin, bogata pa je tudi z minerali: cinkom, bakrom in magnezijem. Vsebuje flavonoide, antioksidante, ki varujejo srce. Jejte: v ajdovem kruhu, kot rižoto, kašo, dodatek k jutranjim kosmičem …Rdeča pesa je prava zakladnica folne kisline, zato je priporočljiva za nosečnice. Rdeči pigmenti v njej pa so antioksidanti, ki se borijo proti številnim rakavim obolenjem. Preprečuje slabokrvnost, saj vsebuje veliko železa.Jejte: surovo, naribano v solati; lahko iztisnete sok rdeče pese, vendar naj ne bo toplotno obdelan, saj s tem izgubi veliko hranljivih snovi.Feferoni, tako zeleni kot rdeči feferoni vsebujejo snovi, ki so naravni analgetiki. Bogati so z antioksidanti (betakaroten, flavonoidi, vitamin C), zato preprečujejo srčne težave in rakava obolenja. Pomagajo tudi pri glavobolu, zamašenem nosu (zaradi antibakterijskih sestavin), sinusitisu in alergijah. Zdravijo trebušne bolečine in celo drisko. Poleg tega so »kurilci« maščob in pogosto uspešna sestavina tablet za hujšanje.Jejte: v omakah, solatah, juhah, kot začimbo k mesnim in zelenjavnim jedem …Sardine sebujejo maščobne kisline omega 3, so zakladnica kalcija, vsebujejo pa tudi fosfor, magnezij, cink, kalij in železo. Vsebujejo tudi vitamine skupine B.Jejte: pečene, v konzervi (da, tudi take so zdrave, vendar izberite tiste v olivnem olju), naredite ribji namaz (z gorčico, da ne bo premastno), dodajte jih k testeninam …Leča je zelo proteinska hrana, bogata z vitamini in polna vlaknin. Ima nizek glikemični indeks, tako da uravnava krvni sladkor. Je zelo dober vir kalija in tako preprečuje zvišan krvni tlak in srčne bolezni. Bogata je s flavonoidi in vsebuje antioksidant, ki je veliko učinkovitejši kot vitamin E. Deluje proti staranju, saj spodbuja nastanek kolagena. Jejte: v juhah, kot dodatek k solatam, lečin pire uporabite kot dodatek mesnim in zelenjavnim jedem …Ječmen ali ješprenj ima nizek glikemični indeks in je bogat z vlakninami. Znižuje stopnjo holesterola, pomaga pri prebavi, je zelo dober vir niacina, ki varuje srce, zaradi antioksidantov zaustavlja staranje in preprečuje raka dojk.Jejte: v dobrem starem ričetu, lahko skuhate tudi okusno rižoto ali pa ga dodate k jutranjim kosmičem.

Komentarji