Ali teden mobilnosti dosega svoj namen?

0

Evropski dan brez avtomobila je bil prvič organiziran leta 1998 v Franciji, zamišljen pa je bil kot priložnost, s katero lahko mesta pokažejo svoja prizadevanja za varstvo okolja. Vsakega 22. septembra lahko lokalne skupnosti predstavijo svoja mestna središča v drugačni luči in izvedejo ključne dejavnosti, namenjene omejevanju avtomobilskega prometa in spodbujanju uporabe trajnostnih oblik prevoza ter nenazadnje tudi ozaveščanju prebivalcev o vplivih njihove izbire potovalnega načina.

No, z leti pa je dan brez avtomobila prerasel v (cel) teden mobilnosti in eden izmed ciljev slednjega je definitivno promocija hoje, saj je ravno letos slogan te evropske aktivnosti prav »Gremo peš!«. Hoja nas na najlažji način premika od točke A do točke B in tako poskrbi za vsaj minimalno raven fizične aktivnosti. Kot drugi najpogostejši način premikanja v slovenskih naseljih si definitivno zasluži, da ji (vsaj v tem tednu) privoščimo malce več pozornosti.

Kot pravijo na spletni strani Občine Kočevje, so se tedna mobilnosti lotili tako, da so mestno jedro začasno zaprli za promet in ga prepustili pešcem, prebivalcem in obiskovalcem mesta, vsak dan, od 16. do 21. septembra in to od 8. do 19. ure. V tem času bo prostor namenjen druženju, igram in različnim dogodkom. Zasnovali so tudi prijazne opomnike na pločnikih, ki sporočajo, koliko časa porabite peš do bližnjih točk v mestu. V sklopu evropskega tedna mobilnosti pravijo, so uredili še novo pešpot od zapornic na Rinži do čistilne naprave, s pomočjo občank in občanov pa bodo izbrali tudi ime za mali trg med hostlom in tržnico. Poleg dogodkov za širšo javnost v tednu mobilnosti potekajo še številne druge izobraževalne aktivnosti v sodelovanju s šolami in vrtci.

Kaj pa vi menite? Ali zaprtje centra mesta ob Evropskem tednu mobilnosti pripomore k temu, da več hodimo?

N.Š.

Komentarji