»Čim dražja, tem boljša.« Pa je res?

0
Denimo, ena izmed tržno naravnanih trditev, ki jih najdemo na embalaži: »formula proti madežem«. »Resnica je malce bolj zavita, in sicer naj bi ta formula omogočala le, da so madeži na obleki po pranju manj izraziti in ne, da jih krema ne povzroča,« je izpostavil Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije.

Kreme za sončenje: Kako so se na testu odrezali cenejši izdelki?

Zveza potrošnikov Slovenije je pred poletno sezono opravila testiranje sredstev za zaščito pred soncem. Pod drobnogled so vzeli sredstva za zaščito pred soncem za odrasle z visokim in zelo visokim faktorjem zaščite (30, 50 in 50+). Devet izdelkov, ki so jih analizirali, je na policah trgovin tudi pri nas, zanje pa bi odšteli med 1,75 in 36,99 evra za 100 mililitrov. In veste kaj? Zmagovalci so ponovno – kot že vrsto let – bili izdelki, za katere ni potrebno odšteti veliko denarja.

Dejstvo je, da najdražje ni vedno najboljše, in to pri mnogih stvareh, ena izmed teh pa je tudi krema za sončenje. Ne pustite se torej, da vas »luksuzni« videz embalaže, skrbno izbran dizajn in perfektno načrtovana promocija, zaradi česar so stroški podjetja večji, zaradi česar je pravzaprav produkt dražji. Visoka cena torej nima nič z dejansko kvaliteto izdelka. No, da ne bo pomote – zgodba ni vedno takšna, a se je v primeru sončnih krem izkazalo, da je temu tako.

Sicer pa na ZPS-ju svetujejo, da naj bo krema za sončenje šele tretja oblika zaščite pred soncem. Prva je namreč izogibanje le-temu v najhujši moči, torej med 11. in 16. uro, druga pa je zaščita z oblačili in pokrivali. Mnogi pozabimo, da smo soncu izpostavljeni tudi, ko še nismo na dopustu, torej, med vsakdanjimi opravki. Sprehod s psom, kavica s prijatelji, kolesarjenje do trgovine, banke, pošte… skratka, tudi, če ni tistega »tapravega« poletnega občutka, ima sonce veliko moč in tudi tedaj se moramo zaščititi pred njim.

Od lani mi je ostalo še nekaj kreme za sončenje. Je uporabna tudi letos?

Odgovarjajo, da so sredstva, ki so pravilno shranjena, lahko uporabimo tudi v naslednji sezoni, lahko celo naslednjih dveh. Če je konsistenca enaka kot takrat, ko ste kremo kupili in če nima nobenega čudnega vonja, je še vedno enako učinkovita kot prejšnjo sezono.

N.Š.

Komentarji