Kaj je vitamin B12 in zakaj je tako pomemben?

0

Pri velikem številu zdravstvenih težav niti ne pomislimo, da je zanje odgovoren vitamin B12! Ne glede na to, koliko ste stari in kakšne prehranske navade imate, bodite pozorni na simptome, ki so lahko znaki pomanjkanja vitamina B12. Če čutite utrujenost,težave s ščitnico, depresijo, imate znake slabokrvnosti, demence, težave z živci ali katero koli drugo kronično  (predvsem avtoimunsko) bolezen, pomislite tudi na B12.

Nezadostna količina vitamina B12 lahko povzroči težave pri presnovi, delovanju živčnega sistema, delovanju imunskega sistema, težave pri delitvi celic, težave na psihološki ravni in še mnoge druge nevšečnosti oziroma bolezni.

Potrebe po vitaminu B12

Priporočen dnevni vnos (PDV) vitamina B12 za odraslega človeka je 2,5 µg dnevno. Takšen vnos je enostavno doseči z mešano pestro in uravnoteženo prehrano, precej težje pa pri strogi vegetarijanski prehrani (veganstvo), saj se ta vitamin nahaja predvsem v živilih živalskega izvora.Pomanjkanje vitamina B12 je zelo pogosta – ne le pri starostnikih in ljudeh srednji let, ampak celo pri najstnikih, otrocih in dojenčkih.

Zaščitite se…

Končni rezultat raziskav na področju pomanjkanja vitamina B12 je dejstvo, da zdravniki pogosto spregledajo preprosto diagnozo ali predpišejo neustrezno zdravljenje. Pacienti s simptomi – pa naj bodo še tako neznatni – potrebujejo preiskave. Zgodnje in agresivno zdravljenje je ključ do preprečevanja katastrofalnih nevroloških okvar in drugih simptomov pomanjkanja tega vitamina. Če se sprašujete: »Naj me skrbi?« »DA – zato morate stvari vzeti v svoje roke«.

Zakaj Alternativa d.o.o.© 2019

Komentarji