Ne jeste zajtrka? Kakšen je pa vaš izgovor?

0
Vir: https://www.fitwirr.com/health/tips/healthy-breakfast-ideas

Morda zveni že rahlo izrabljeno, a zajtrk je obrok, ki je izrednega pomena za dober začetek dneva. Je namreč prvi obrok po postu (spanju), poleg tega pa nas preskrbi z energijo za nov dan.

Zakaj zajtrkovati?

Veliko ljudi zajtrka ne uživa, ker zjutraj niso lačni. Strokovnjaki kot vzrok navajajo kalorično preveč obilen obrok v večernem času in priporočajo, naj se zvečer uživa manjše obroke. V kolikor menite, da za zajtrk nimate časa, se raje odpovejte nekaj minutam spanja, ki vam jih bo telo povrnilo z višjim nivojem energije in večjo zbranostjo skozi dan.

Jutranji obrok je pomemben tudi v primeru, da želimo shujšati, saj je dokazano, da se hrana, ki jo namesto zjutraj zaužijemo šele okoli poldneva, namesto v energijo takoj preusmeri v maščobno zalogo. Telo na tak način namreč strada in si tako naredi zalogo za takrat, ko bo hrane ponovno primanjkovalo. Z izločanjem katabolnih hormonov telo tudi zniža mišično tkivo, kar privede do padca hitrosti presnove in nižje dnevne porabe kalorij. Hujšanje tako postane težje in vse bolj ogroža naše zdravje.

Najpomembnejši obrok dneva?

»Nemogoče je opredeliti, kateri obrok je najbolj pomemben, saj je jedilnik kompleksna sestava, na katero vpliva mnogo dejavnikov. Dejstvo pa je, da je zajtrk zelo pomemben in ga svojim klientom vedno svetujem. Še težje je na splošno svetovati, kaj naj bo na meniju za zajtrk, ker je sestava obroka odvisna od posameznika. Brez dileme je v zajtrk priporočljivo umestiti beljakovine, ostala dva makrohranila (maščobe in ogljikovi hidrati) pa prilagajamo glede na potrebe,« je povedal diplomirani kineziolog David Gole, ki je s svojimi nasveti do zdravega in čvrstega telesa pomagal že mnogim.

V kolikor želite shujšati, se predvsem izogibajte ogljikovih hidratov v obliki belega kruha, sadnih sokov, sadnih smoothiejev in žitaric, ki vsebujejo rafiniran sladkor (npr. čokolino). Takšna živila namreč hitro dvignejo nivo krvnega sladkorja, kar pomeni, da se aktivira hormon inzulin, ki presežek energije shrani v maščobne celice. Namesto tega izberite kruh iz ajdove, ržene, pirine ali pšenične polnozrnate moke, kosmiči za zajtrk naj bodo polnozrnati in nesladkani. Uživajte sadje z nižjim glikemičnim indeksom (jagodičevje, češnje, breskve, fige, hruške, jabolka, pomaranče…).

»Če si ne vzamete časa za vse potrebne obroke, raje izpustite malico ali pozno večerjo kot zajtrk. Telo mora v začetku dneva dobiti hrano za zagon fizioloških funkcij,« še dodaja David.

V kolikor bi želeli izboljšati svoje zdravje in bi radi poskrbeli za optimalno delovanje telesa, se glede sestave jedilnika vsekakor posvetujte s strokovnjakom.

Komentarji