Preženimo spomladansko utrujenost

0

Marsikdo pomlad vrednoti kot najlepši letni čas. Lepo je opazovati popolno prenovitev in prebujanje narave po dolgi, mrzli zimi. Ta naravni proces ima ogromno pozitivnih lastnosti in učinkov na psihofizično počutje, na žalost pa ima lahko tudi kar nekaj negativnih vplivov. Nemalo ljudi v prvih dveh pomladnih mesecih opazi spremembe v (in na) svojem telesu, nepojasnjeno ali pogostejšo utrujenost, nemoč in povečano potrebo po spanju ali ležanju.

Pomlad je bila že od nekdaj močan vir energije, ki pa bolje vpliva na naravo kot na človeštvo. Klimatske spremembe v tem času močno obremenjujejo človeško telo in psiho, obstajajo dokazi o povečanih težavah z bolečinami v mišicah, glavoboli in utrujenosti, povečanem doživljanju stresa, nezadovoljstvu in depresiji. Odpornost telesa na razne okoljske spremembe po hladni in temni zimi ni tolikšna kot poleti in jeseni, zato po nekajmesečnem premoru toplote in svetlobe doživimo šok, ki ga postopoma, ko se bližamo poletju, že popolnoma prebolimo. Torej, spomladanska utrujenost je le znak oziroma posledica mnogih fizioloških vplivov narave na telo. Proti slednjim se lahko borimo tudi sami, zato predstavljamo 7 nasvetov za čim lažje »prebolevanje« prvih pomladnih dni.

1. POSTAVITE SEBE NA PRVO MESTO

Dandanes najuspešnejši ljudje živijo zelo sproščeno, produktivno, aktivno, in, kar je najpomembneje, živijo zase, za svoje cilje in srečo. Če vam je denimo izredno neugodno reči »ne«, vas lahko ta na prvi pogled povsem nedolžna in celo pozitivna navada sčasoma zelo izčrpa in naredi nesrečne. Sebe postavite na prvo mesto, vaša sreča in zadovoljstvo naj bosta vaša prioriteta.

2. POZITIVIZEM

Znanstveno je dokazano, da človeške misli močno vplivajo na intenzivnost bolečine. Vaše doživljanje je odvisno od vaše miselnosti in sposobnosti upravljanja s problemi. Če boste denimo prepričani, da je spomladanska utrujenost nekaj groznega, nepremagljivega, nekaj, proti čemur se ne morete boriti, boste ta problem tako tudi doživljali in le še povečali njegovo intenziteto. Predstavljajte si jo kot nekaj minljivega, ne pripisujte ji tolikšne moči in počutje bo takoj boljše.

3. ZDRAVA PREHRANA

V bitki proti utrujenosti veliko vlogo igra tudi zdrava, kvalitetna in nepredelana hrana. Pomanjkanje vitaminov in slaba prehrana ogromno pripomoreta h kronični utrujenosti, zato se res potrudite, da uživate čim bolj naravno, raznoliko in rastlinsko hrano. Poleg več energije lahko pričakujete tudi fizične spremembe na telesu, koži, obrazu, laseh in nohtih, kar je še dodaten plus. Pijte tudi čim več vode, ki telo hidrira in iz njega odplakne razne strupe ter poskrbi za bolj svež videz.

4. SPROSTITEV

Naravne sprostitvene tehnike vam prav tako lahko pomagajo pri boljšemu počutju in preganjanju utrujenosti ter poskrbijo za prenovitev telesa in duha. Poskusite si vzeti nekaj minut na dan zase in odmislite vse negativne misli, ljudi, (še) neopravljene obveznosti in stvari, ki vam ne pustijo dihati. Ugasnite telefon, računalnik in televizijo. Privoščite si toplo dišečo kopel ali drug, vam ljub prostor in globoko dihajte. Sprostili se boste in postali boljše volje. Verjemite, splača se poskusiti.

5. NADIHAJTE SE

Svež zrak je najbolj naravno zdravilo za utrujenost in nizko raven energije. Pozimi večino dneva preživimo notri, v brezzračnih, preveč ogrevanih prostorih, kar definitivno ni koristno za telo in pripomore k utrujenosti in občutku nemoči. Tako je pomlad pravi čas, da se čim več zadržujemo zunaj, v naravi, se končno nadihamo svežega zraka in uživamo v vedno toplejših sončnih žarkih.

6. GIBANJE

Tudi fizična aktivnost je odlično zdravilo za mnoge tegobe. Poleg tega, da pospeši metabolizem, izboljša cirkulacijo krvi in oblikuje naše telo, nas tudi navda z dodatno mero energije in dobrega počutja. Mnogi mislijo, da jih bo telovadba izčrpala in pobrala še to malo energije, ki jim je ostala, a temu ni tako. Fizična aktivnost vas bo navdala s pozitivno energijo, dobrim počutjem in srečo.

7. SPANEC

Nehajte žrtvovati svoj spanec v namen službe, študija, šole ali drugih življenjskih področij. Pomanjkanje spanca vpliva na celotno telo, psihično in fizično počutje. Ugasnite televizijo in druge naprave, poskrbite za ustrezno temperaturo in udobje, saj bo tako vaš spanec veliko kvalitetnejši.

N.Š.