Projektni teden MARMELADA

0

Dijaki 2. c Gimnazije Kočevje smo pod vodstvom prof. Ivane Ciglič izvedli projektni teden Marmelada.

Dijaki 2. c Gimnazije Kočevje smo pod vodstvom prof. Ivane Ciglič izvedli projektni teden Marmelada. Projekt je potekal od 17. do 21. 9. 2012, in sicer v Črmošnjicah. Cilj takega pouka je bil, da dijaki spoznamo faze poslovanja od proizvodnje do končnega izdelka, na koncu pa še, kako ta izdelek tržiti. Kot že samo ime pove, smo kuhali slivovo marmelado. V soboto, dva dni pred odhodom, je nekaj dijakov s pomočjo profesorjev na kmetiji nabralo 88 kg sliv, s katerimi smo se v ponedeljek odpravili proti Črmošnjicam. Že prvi dan smo ustanovili delniško družbo Marmelada, d. d. Vsi dijaki in profesorji smo kupili po 4 delnice. S tem smo postali »pravi« delničarji, ki nestrpno pričakujemo svojo prvo dividendo. S pravo delovno vnemo smo se lotili razkoščičevanja sliv. Slive smo sladkali in jih takšne pustili čez noč. Naslednji dan smo jih skuhali, jim dodali različne dodatke, kot so cimet, čokolada in rum, ena izmed marmelad pa je bila ribezova. Tako smo dobili 4 različne vrste marmelad. Uspelo nam je napolniti 198 kozarčkov, katere smo opremili z lastnimi nalepkami in jih okrasili. Dijaki smo s svojim razmišljanjem morali priti do tega, kako izdelek najbolje tržiti. Posneli smo še nekaj izvirnih reklam. Izbrati smo morali tudi ime in slogan, ki bi najbolje predstavljala našo marmelado. Izbrali smo ime Lokolada, naš slogan pa je »Naj bo staro ali mlado, vse ima rado Lokolado.«  Izpolnili smo delovni nalog, v katerem smo navedli datum proizvodnje, koliko časa smo porabili za delo, recepturo in koliko sestavin smo porabili. S pomočjo naloga smo se naučili tudi kalkulacije. Ceni smo dodali davek na dodatno vrednost, ki za hrano znaša 8,5 %, tako da smo dobili končno ceno kozarčka Lokolade, ki znaša 2 €. Ker ne moremo prodajati izdelka brez računa, smo se naučili tudi sestavine računa in kako ga napisati. Imeli smo tudi kemijsko analizo marmelade, s katero smo dokazovali sladkor,beljakovine in maščobe. Čisto na koncu smo naredili degustacijo in s tem določili kakovost našega izdelka. Marmelado bomo prodali in si težko pričakovani »dobiček« ali dividende razdelili.

Vesna Milović,

dijakinja 2. c, smer ekonomski tehnik

Komentarji