Psihična priprava lahko izboljša rezultat

0
Če si že postavljate dolgoročne cilje, poskrbite tudi za kratkoročne cilje, ki bodo skrbeli za motivacijo.

Vedno je čas za napredek, samo v glavi je potrebno razčistiti. Če ste prepričani v svoj napredek in imate dovolj dobre pogoje, potem je velik del uspeha odvisen od vaše psihične priprave oziroma moči. Naj bo pomemben vsak dan, ker je prav vsak dan lahko najboljši v določeni stvari. Izkoristite čas, ki ga imate na voljo in ne odlašajte. Ko si boste res določili prave cilje, začnite in ne odstopajte, ker vsak nedosežen cilj negativno vpliva na psiho posameznika.

Prehrana in trening

Ne glede na cilj; izboljšanje moči, hujšanje, pridobivanje mišične mase, izboljšanje zdravja, izboljšanje vzdržljivosti ali kaj drugega, vedno je potrebno imeti dobro urejeno prehrano in seveda tudi primerno vadbo. Nekateri se lažje držijo prehrane, drugi lažje trenirajo, vendar jim težavo predstavlja prehrana. Čeprav smo si različni, vsi lahko uspemo! Le stopiti moramo iz svoje cone udobja in zagristi v pot do cilja. Redni treningi in konstantno primerno prehranjevanje zahtevajo kar veliko volje, zato je zelo pomembno, da sproti skrbimo za dovolj veliko mero le-te. Vendar, kako se dovolj dobro psihično pripraviti na novo obdobje oziroma na nov način treninga/prehrane/življenja? V nadaljevanju si preberite nekaj nasvetov, ki so pomagali že mnogim.

Ne bojte se neuspeha, bodite prepričani v uspeh

Naj začnemo takoj z najbolj nerodno situacijo – neuspehom. Če že v samem začetku dvomimo v uspeh, potem imamo definitivno manjše možnosti zanj. Vendar, če smo realni, moramo biti vedno pripravljeni na neuspeh. Tega se ne smemo bati, ker se lahko zgodi vsakemu. Biti prepričan v uspeh, se ne izključuje s pripravljenostjo na neuspeh. Neuspeh ni »plan B«, vendar le nenačrtovan cilj oziroma vmesna točka, s katere spet štartate proti cilju – uspehu. Ne obupajte in poskusite znova, morda na malo drugačen način. Marsikdo, ki je sedaj zelo uspešen športnik, ali pa kaj drugega, se je na svoji poti srečal z neuspehom.

Ohranjajte visok nivo motivacije

Vedno poskrbite za dovolj veliko mero motivacije. Nekateri za njo skrbijo z ogledom raznih motivacijskih posnetkov, drugi s spremljavo rezultatov in tretji mogoče z zunanjo motivacijo (nagrade). Skratka, naredite vse, da boste cel čas motivirani in zagnani. Sproti se psihično pripravljajte na težje treninge in odrekanje neprimerni hrani. Še posebej pomembna je psihična priprava pred postavljanjem »osebnih rekordov«.

Pozitivno mišljenje je ključ do uspeha

Vedno bodite pozitivno naravnani in iščite dobre pozitivne izhode iz slabih situacij. Kot je že omenjeno v predhodnem tekstu: če ste že na začetku negativni, potem rezultat definitivno ne bo tak, kot bi lahko bil. Pozitivna naravnanost ogromno doprinese k uspehu. Na vadbo se ne spravljajte z mislijo »zakaj sploh delam to?« in tudi kar se tiče hrane je situacija enaka – zavedajte se pomena kvalitetne prehrane.

Postavljanje ciljev

Veliko vlogo igra postavljanje realnih ciljev. Cilj mora biti dosegljiv v nekem sprejemljivem času, drugače skozi daljši čas pade motivacija. Če si že postavljate dolgoročne cilje, poskrbite tudi za vmesne, kratkoročne cilje, ki bodo skrbeli za motivacijo, omogočali sledenje poti in olajšali spremljavo napredka. Če si postavite prevelik cilj, ga zelo dolgo (ali pa sploh nikoli) ne boste dosegli in to vas lahko psihično spravi na dno. Če niste prepričani, da je določen cilj za vas primeren, se posvetujte s kompetentno osebo (dober trener, psiholog, zdravnik, partner…). Če ste brez cilja in samo nadaljujete neko aktivnost, s katero ste začeli v preteklosti, je sedaj čas, da si postavite nove cilje. Izvajanje aktivnosti brez cilja pelje v monotono rutino, ki vam ne bo dala zadovoljstva in napredka. V vsakem trenutku lahko odnehate in ves čas bo šel v nič. Postavite si vsaj male cilje, ki vas bodo ohranjali na pravi poti z vsaj malo motivacije.

Spremljajte napredek

Spremljanje napredka je definitivno dober način motivacije (če je napredek prisoten). Vsak izgubljen kilogram maščobne mase ali pridobljen kilogram mišične mase vas bo vedno motiviral. Prav tako izboljšan čas na določeni razdalji ali večje breme pri nekem dvigu. Vzemite si beležko in vanjo zapisujte vse rezultate. Ko boste gledali rezultate prejšnjih tednov ali mesecev, boste verjetno dobili nekaj zagona za naprej.

Če se vam zdi, da se je napredek ustavil in nekako ne najdete motivacije, obvezno pomislite na to, da je veliko preprek samo v glavi. Psiho je mogoče v večji meri spreminjati, če se na to pripravite, zato vedno najprej prepričajte sebe in ne krivite drugih za vaš neuspeh. Že postavljanje realnih ciljev v določenem trenutku lahko pripomore k večji meri uspeha.

David Gole, dipl. kineziolog

Komentarji