TEDEN OTROKA – TEDEN DEJAVNOSTI

0

Na OŠ Stara Cerkev smo se odločili, da  prvi teden v oktobru, ki je tudi teden otroka, pouk za učence predmetne stopnje organiziramo malce drugače oziroma da dneve dejavnosti poskusimo izvesti strjeno v tednu dni.

Na OŠ Stara Cerkev smo se odločili, da  prvi teden v oktobru, ki je tudi teden otroka, pouk za učence predmetne stopnje organiziramo malce drugače oziroma da dneve dejavnosti poskusimo izvesti strjeno v tednu dni. Odločili smo se za dva športna dneva, dva tehniška dneva, en kulturni in en naravoslovni dan. Tema letošnjega tedna dejavnosti je bila Kočevska. Namenili smo se jo spoznavati na terenu.

Delovno soboto, 29. 9., smo začeli  z vajo evakuacije iz stavbe, nato pa nadaljevali športno in družno prehodili 12 kilometrov do Željnskih jam in okoli Rudniškega jezera.

V času od 1. 10. do 5. 10. pa smo učencem ponudili različne aktivnosti.

Kulturni dnevi so potekali tako, da so posamezni razredi vsak dan obiskali Šeškov dom  in v njem bivajoči Pokrajinski muzej Kočevje ter se pod vodstvom kustosinje Nadje Kovačič spoznavali z različnimi vsebinami. Devetošolci in osmošolci so spoznavali zgodovino  Kočevske, poselitev in preselitev kočevskih Nemcev ter razvoj slovenske države. Sedmošolci so se seznanili s tem, kaj je muzej, katere vrste muzejev poznamo in kaj hranijo v njih. Šestošolci so spoznavali zgodovino mesta, igrali so se stare kočevarske igre in svoje znanje preizkusili v kvizu. Vsak dan so se učenci podali na sprehod po Kočevju, kjer so na terenu spoznavali usodo kočevskih vil in njenih prebivalcev. Sedmošolci so obiskali tudi knjižnico, saj so vključeni v projekt Rastem s knjigo. Tam so spoznali dejavnosti knjižnice in v dar dobili knjigo Tadeja Goloba Zlati zob.

Tehniški dan na temo promet je učencem ponudil  predavanje policista, ki je učence opozoril na pomen prometne varnosti – nošenje čelade, pripenjanje z varnostnim pasom. Na posnetkih je pokazal nekaj prizorov hudih prometnih nesreč, ki jih povzroči človek s svojo nepremišljenostjo. Sledil je pogovor o pravilih varnega obnašanja v  življenju, izdelava zgibanke, teoretični test o znanju prometnih predpisov v računalniški učilnici in preizkus hoje s posebnimi očali, ki simulirajo človekov vid pod vplivom alkohola.

Drugi tehniški dan je potekal na šoli, kjer so učenci sodelovali v ustvarjalni delavnici. Iz naravnih materialov so ustvarjali različne figure, živali, makete in aranžmaje. Izdelke si je moč ogledati v avli šole, pa tudi na razstavi Društvo podeželskih žena v Likovnem salonu.

Naravoslovni dan je učencem ponudil vsebine gozdne pedagogike. Učenci so se v gozdu pri Mrzlem studencu srečali z gozdarji Zavoda za gozdove. Z njihovo pomočjo so spoznavali gozd z vsemi čutili, iskali živali in njihove sledi ter utrjevali znanje o rastlinah v gozdu. Preko zanimivih iger so učenci pridobili veliko novega in uporabnega znanja.

Teden dejavnosti pa se je zaključil raznoliko.

Šestošolci so obiskali Idrijo, si nadeli rudarska oblačila in se spustili v rudnik živega srebra. V Mesten muzeju so si ogledali stalne zbirke s področja rudarstva in izdelave idrijske čipke. Na sprehodu po mestu so opazovali rudarsko arhitekturo in si ogledali kamšt – največje leseno, vodno kolo v Evropi.

Sedmošolci in osmošolci so obiskali vas Gradež pri Turjaku in v tamkajšnji sušilnici sadja spoznali, kako so včasih konzervirali sadje. Iz svojih jabolk so narezali krhlje in jih v pustili v sušilnici na sušenju. Spoznali so tudi ostala jesenska opravila – žganjekuho, stiskanje mošta, kisanje zelja in repe, kuhanje marmelade in pridelavo prosa. Vaščani so jih pogostili še z odlično, zdravo malico – kruh, maslo, marmalada, med, krhljevka in jabolčni zavitek.

Devetošolci pa so teden dejavnosti zaključili športno. Na peščenem igrišču v Šalki vasi so odigrali nekaj tekem odbojke na mivki in tako pomahali poletju v slovo.

Teden, ki smo ga učitelji pripravili, je v celoti izpolnil naša pričakovanja. Učenje in pridobivanje novega znanja je potekalo celostno, medpredmetno povezano, predvsem pa aktivno.

Gabrijela Pohar

OŠ Stara Cerkev

Komentarji