ZADNJI DAN ZA PRIPRAVO VOZILA NA ZIMSKO SEZONO – NASVETI ZA PRIPRAVO IN VOŽNJO

0

Na cestah se v jutri pričenja letošnja zimska sezona. Zakon določa, da morajo biti vozila zimsko opremljena med 15. novembrom in 15. marcem, v zimskih razmerah tudi izven tega obdobja.

Lastnosti zimskih pnevmatik namreč zagotavljajo varnejšo vožnjo v hladnejšem obdobju leta. Na zimo se pripravljajo tudi avtoprevozniki. Globino profila lahko najustrezneje preverite kar s kovancem za en evro, saj je njegov zlati rob širok prav tri milimetre. Če nimate zimske opreme, 120 evrov, če pa obtičite in ovirate druge udeležence v prometu, krepkih 500 evrov in 5 kazenskih točk.

Na spletni strani avtomagazina so prestavljeni nasvete za pripravo vozila in  za vožnjo v zimskih razmerah:

Priprava na zimo

Ko boste zamenjali letne za zimske gume, privoščite avtomobilu še preventivni pregled. Pri nizkih temperaturah je najbolj obremenjen akumulator, zato naj bo v dobrem stanju. Zaradi umazanije boste potrebovali dobre brisalnike in s primerno tekočino napolnjeno posodo za mokrenje vetrobranske šipe (dodatek proti zmrzali! ), tisti pametni pa imajo v prtljažniku še rokavice, strgalo za led, odejo in manjšo (zložljivo) snežno lopato. Pri gumah je še kako pomembna starost, saj postaja guma s staranjem slabša in manj varna. Strokovnjaki priporočajo, da naj bodo zimske gume mlajše od pet let. Koliko je guma stara, nam pove oznaka DOT na njej.

Naj vam led ne prepreči odhoda

Prvo pravilo, ki ga velja upoštevati, je, da imejte sredstvo proti zmrzovanju ključavnic v stanovanju ali hiši. Če ga boste namreč imeli v zmrznjenem avtomobilu, vam ne bo veliko pomagal.

Videti in biti viden

Kadar čez noč vaš avtomobil prekrije snežna odeja, zjutraj vstanite pol ure prej in ga popolnoma očistite. Najpomembnejši deli so stekla, svetila, registrski tablici in nemoten dovod zraka do motorja (avtomobilska maska), vendar nikar ne pozabite na streho. Če jo boste preskočili, češ saj se bo sama rešila snežne odeje, potem ne boste le v prekršku (to vas lahko stane 120 evrov), ampak si boste naredili tudi škodo.

Bodite pozorni na mostove in osojne spolzke ovinke

Na mostovih in osojnih ovinkih je veliko večja verjetnost, da je cestišče spolzko (poledica! ), zato velja biti tam še posebej previden. A to ne pomeni, da se tam zmanjša hitrost, saj je na spolzkem to nevarno početje, temveč morate hitrost prilagoditi že prej!

Nežnost med vožnjo

Vožnja po snegu in ledu zahteva predvsem precej nežnosti. Popravki na volanu naj bodo čim manjši, pospeševanje in zaviranje naj ne bosta sunkovita. Zato upoštevajte večjo varnostno razdaljo in začnite prej nežno zavirati, predvsem pa izberite višje prestavno razmerje, ki pogonska kolesa manj obremenjuje.

Nikar panično!

Če ste ostali v globokem snegu, s seboj pa nimate verig, naj vas nikar ne zagrabi panika. Bolj kot boste panično pritiskali na plin, bolj bosta pogonski kolesi kopali pod sabo. Zato morate takrat nežno pospeševati, po možnosti večkrat pretakniti v vzvratno in prvo prestavo, da avtomobil počasi zanihate in ga spravite iz najhujšega. Če pa je položaj brezupen, obstaja v bližini še vedno kakšen kmet s traktorjem, ki vas bo nesebi­čno rešil iz zagate.

Verige rešujejo iz zagate

Dandanes verige niso bavbav, zato se jih nikar ne bojte. Upoštevajte navodila za uporabo, predvsem pa jih namestite pred klancem, ne pa na sredini klančine, ko ste že naredili prometni ‘zamašek’. Verige se namesti na pogonska kolesa, pri štirikolesno gnanih avtomobilih pa jih morate namestiti na vsa štiri. Pri napačni namestitvi stabilizacijski sistem (poznan tudi kot ESP) namreč ne bo delal pravilno.

Komentarji